Casandra Cornelio, #Free Materials, Utställning på Bar Brillo

Varmt välkomna på vernissage i närvaro av konstnären.
Den 21 mars kl 17.00 på Bar Brillo,
Taverna Brillo bjuder på förfriskningar

 

 #Free Materials
Casandra Cornelio
21.03.2023 – 23.04.2023

Everything created by the human is degradable.
The object that we creating has a function in our everyday life.
Bee able to eat on a table,
use the spoon, walls having hooks to hang up our jackets.
In this exhibition the materials are breaking free from there everyday function,
the exploration of movement patterns.
Casandra is just the choreograph helping the materials to get to those expressions.

“I want to break free”  ​// Freddie Mercury

Casandra Cornelio (°1986, Born Mexico City,) makes sculptures, performances and mixed media artworks.
Cornelio focuses on the idea of ‘public space’ and more specifically on spaces where anyone can do anything at any given moment:
the non-private space, the non-privately owned space, space that is economically uninteresting.

In 2012  Casandra was in a traffic accident by bicycle that changed her ability to move in the way that she used to.
This forced her to find a new way of expressing herself, finding out to use larger movements,
discovering graffiti and how dance could be conveyed as visual art.

In 2019 she got hEDS diagnosed and that explain why the pain never ended after the accident,
and how to be able to handle living with chronically pain.
Turning the pain into visulasing the healing processing, mentally and physically.

Her sculptures isolate the movements of humans and/or objects.
By doing so, new sequences are created which reveal an inseparable relationship between motion and sound.
In a search for new methods to ‘read the city’, she often creates work using the mantra “relaxing is not a crime”.

By questioning the concept of movement, she finds that movement reveals an inherent awkwardness, a humor that echoes our own vulnerabilities. The artist also considers movement as a metaphor for the ever-seeking man who experiences a continuous loss.

Her works are often about contact with architecture and basic living elements. Energy (heat, light, water), space and landscape are examined in less obvious ways and sometimes developed in absurd ways. Process, motion, and changes are the three keystones in her work. Casandra Cornelio currently lives and works in Malmö.

FOTO: Olof Nimar

 

 

 

 

 

 

 

 

Detta händer på Taverna Brillo

preview image
Tisdag 21/03 - Söndag 23/04 | Bar Brillo | Konst

Casandra Cornelio, #Free Materials, Utställning på Bar Brillo

Casandra Cornelio (°1986, Born Mexico City,) makes sculptures, performances and mixed media artworks. Cornelio focuses on the idea of ‘public space’ and more specifically on spaces where anyone can do anything at any given moment: the non-private space, the non-privately owned space, space that is economically uninteresting.

preview image
Onsdag 12/04 | växthuset

Utställning; August Eriksson / Det gäller alla

En trafikskylt är auktoritetens röst, ett imperativ. Budskapet är kort och koncist. Det är viktigt att på bråkdelen av en sekund kunna läsa och förstå budskapet samt handla därefter. Vi förväntar oss att alla andra gör detsamma för att undvika kaos och olyckor. En trafikskylt påkallar ens uppmärksamhet mot något viktigt. Men vad händer om uppmärksamheten riktas mot uppmärksamheten själv? Meddelandet kan vara en varning - handla nu annars händer något fruktansvärt. Uppmärksamhet är också helt centralt inom buddhistisk praktik. August Erikssons konstnärsskap utgår från fotografi och expanderar till andra media. Han utforskar perceptionens relation till rörelse och möjligheten att finna mening genom upprepning. Fotografierna - gärna i bokform - blir en meditativ process och ett gestaltande av händelselösheten. Skyltarna relaterar till en annan aspekt av meditation, som handlar om att helt plötsligt skaka om medvetandet. Erikssons bok Circling the Mountain belönades med priset för Svensk bokkonst och i samband med sin senaste bok What Happens When Nothing Happens leder han nattliga stadsvandringar. Parallellt med sin konstnärliga verksamhet arbetar Eriksson publicistiskt. Han medgrundade och drev tidskriften Motiv driver förlaget Skreid Publishing. Tidigare utställningar inkluderar Kulturhuset, Panopticon och CFF, Stockholm samt grupputställningen Tyst vår.